dinsdag 6 augustus 2024

Aquarelverf en 96% alcohol

Vandaag deze pagina gemaakt voor mijn Art-Journal. Met een achtergrond van aquarelverf en 96% alcohol. Deze techniek kende ik nog niet, die kwam ik tegen in een video van Ilse Hoekstra, uit april 2021.

Aquarelpapier beetje met water nat sprayen.
Dan veel kleur aquarelverf aanbrengen (2 kleuren), water sprayen en 96% alcohol (Kruidvat) erop druppelen. De alcohol reageert niet met de aquarelverf maar met het water, dat de pigmenten van het aquarelverf wegduwt.
Aan de lucht laten drogen.

Dus zolang de ondergrond nog vochtig is van water reageert het met alcohol. 


Zo maak je redelijk snel een serie achtergronden. Ik gebruikte hier aquarel van Van Gogh en Meeden. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor langskomen en het achterlaten van je berichtje.
Thank you for stopping by to leave me a comment.
Groetjes / Greetings Carola

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...